jídlo pro dobrou náladu :)

30. srpna 2009 v 23:39 | Angel Brinys |  eating
našla jsem jeden velice zajímavý, chytrý a optimistický článek o potravinách, které nám proti stresu nepomůžou, ba naopak uškodí našemu dzraví a jsou tu i takové, které podporují dobrou náladu, budeme se po nich cítit dobře a prospějí naemu zdraví. tak se na to mrkněte ;)

p.s. zelenina forever :D



Stres strká svůj nos na pracoviště, do domovů, osobních vztahů… A aniž si to uvědomujete, přidáváte si jej i do jídla! Stravovací návyky ovlivňují emoce stejně jako fyzickou kondici a hlavně zdraví!

tohle ne :


KOFEIN - možná pěkně "nakopne", ale také způsobuje uvolňování adrenalinu a zvýšení stresu.

ALKOHOL - frťana na kuráž a uvolnění? Ve větším množství spíše nespavost, podrážděnost a játra se víc "nadřou" při odstraňování toxinů z těla.

SLADKOSTI - Cukr ve dortících je krátkodobý zdroj energie, vyčerpává nadledviny, vede k podráždění a špatnému soustředění.

SŮL - Že by to bez ní nebylo ono? Ano, ale přílišné solení zvyšuje krevní tlak, oslabuje nadledviny a způsobuje náladovost.

TUČNÁ JÍDLA - živočišné produkty (smažená jídla) zatěžují vaše srdce!

MLÉČNÉ VÝROBKY - zdroj vápníku, ale plnotučné mléko obsahuje látky (kasein), které se špatně tráví a způsobují alergie. Lépe stravitelné je kozí, sojové či ovesné mléko.

RAFINOVANÉ POTRAVINY - rafinovaně pronikly na náš stůl - mouka a výrobky z ní (bílý chléb, koláče, sušenky) - málo živin a mnoho zbytečných kalorií.

ADITIVA (ÉČKA) - tělo stresují, protože k jejich vyloučení je zapotřebí velká námaha.

potraviny proti stresu:


ŘAPÍKATÝ CELER - snižuje množství stresových hormonů, krevní tlak a zklidňuje spánek.

NELOUPANÁ RÝŽE - zvedne vám náladu a dodá trvalejší zásobu energie.

MOŘSKÉ ŘASY- obsahují hodně bílkovin i esenciálních aminokyselin, pomáhají s odstraněním škodlivin z těla.

ZELÍ - krotitel stresu s arzenálem vitaminů A, C, E a beta karotenu.

MANDLE - jsou bohaté na hořčík, který bojuje proti podrážděnosti, únavě a nervozitě. OKURKY - uklidňují, mají chladivé účinky a nezatěžují tělo.

ČESNEK - obsahuje detoxikační látku zvanou allicin, která snižuje krevní tlak, má protivirové a protiplísňové účinky.


Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili. Dopřejte tělu péči i zevnitř. Hýčkejte ho lehkými a čerstvými pokrmy z kvalitních přísad, které metabolizmu vrátí ztracenou rovnováhu a dodají extra porci vitálních látek. Jedině tak si život opravdu vychutnáte!

1) Jezte hodně zeleniny, nejlépe zelené, čerstvé a sezónní. Ideálně by každé jídlo mělo obsahovat minimálně 40-50% zeleniny (syrová i vařená). Pokud se vám podaří zachovat tento poměr, nebudete se i ani po vydatném jídle cítit unaveni.

2) Mezi potraviny "spokojenosti" patří ryby, luštěniny, sója, rostlinné oleje lisované za studena, ořechy a semena.

3) Okořeňte si život! Koření působí na city, protože obsahuje éterické oleje. Skořice a vanilka uvolní napětí, pepř a šalvěj povzbudí, rozveselí vás bazalka a citron. Bylinky nahradí sůl či nevhodná "ochucovadla".

4) Pijte zelený čaj - povzbuzuje a posiluje koncentraci, nezatěžuje srdce a krevní oběh.

5) Jídlo je energie pro každý den. Důležitější než množství je pestrost, čerstvost a kvalita potravin. Poohlédněte se po BIO potravinách - obsahují více živin a lépe chutnají.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 xXx~°°[N3Nu$h_Qa]°°~xXx xXx~°°[N3Nu$h_Qa]°°~xXx | Web | 30. srpna 2009 v 23:50 | Reagovat

Teď se snažím jídlo omezovat,páš jsem tlustá úpe x(..A snažím se jíst zdravě..
Ach,kozí mléko nesnáším :/ Ale soojoví se dá :)

2 Abi Abi | Web | 31. srpna 2009 v 7:56 | Reagovat

Já bych tak hrozně moc chtěla jíst,hezky si připravit jídlo,který by bylo lehký,na talíři vypadalo hezky,abych si to mohla vychutnat i očima a pak si to vychutnat i normálně.Takový ten Japonský styl,jenže buď sem líná nebo se mi to nechce připravovat,takže si dám radši kafe a sušenku,což je fakt hrůza..Jinak taky držím palce,ať ti to výjde;)

3 Ejdý Ejdý | Web | 31. srpna 2009 v 10:04 | Reagovat

česnek milujuuuu :-D

4 Sun_Bow Sun_Bow | Web | 1. září 2009 v 20:33 | Reagovat

dost dobrý článeček :)..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.